Meil kõigil on elu ja aeg ja lugu, sellest elu jooksul saab ajalugu; inimelu jaoks vaja on elumaja, rahvamelu jaoks vaja on
RAHVAMAJA -
ka see pole elu- ja ajaloota ja aegu uskudes tulebki loota, et ikka ja alati läbi aja kooskäimise kohta on tõepoolest vaja -
see peab olema soe ja sõbralik maja - rahvale rajatud
RAHVAMAJA.
Kuni veel kestab külakutuur,
seni väikese rahva vaim püsib suur.

(Virve Osila)


Redel

Redel

Pisuhänd

Pisuhänd

kolmapäev, 6. november 2013

Tuhlipäevast tervisepäevaks

Igasügisene novembrikuu kokkusaamine Tuhlipäev Paadla viljaaidas Paadla piirkonna eakatele muutus sel aastal Tervisepäevaks. 3. novembril koguneti, et üheskoos kuulata soovitusi vanemaealiste inimeste tervise teemal ja veeta mõnusalt üks pühapäev. Külaliseks oli meditsiiniõde Lidia Lõbus, kes pärjati 2013.a. Aasta Ema tiitliga.
Mida me siis kõrva taha panime? Oluline on liikumine ja enda liigutamine. Väike võimlemine peaks algama juba hommikul voodis, kus ärgates saab teha jalgade ja käte sirutusi, painutusi, ringe. Ringutada tuleb ennast rahulikult. Kindlasti ei tohi kiiruga voodist välja tulla, tuleb endale anda aega ärgata. Eeskujuks võib võtta kassi või koera ringutamise, kui nad unest ärkavad.
Õue liikumisharrastustele kutsu keegi kaasa. Sõbraga on lõbusam koos kõndida või rattaga sõita. Tempo peab olema selline, et saad naha soojaks ja sul on ilma hingeldamata võimalik kaaslasega juttu ajada. Sõber sunnib sind toast õue minema ka siis, kui ise väga ei viitsi. Kui liigesed väga aktiivset liikumist õues ei võimalda, liigu toast tuppa.
Liiguta käsi ja jalgu ka teleka ees "seebikaid" vaadates. Varvastega võib maast üles võtta väikeseid esemeid, pliiatseid, taskurätti. Käte vahel saab muljuda väikest palli, teha käte- ja õlaringe.
Esimese hommikujoogina klaas toasooja vett aitab seedimist parandada. Seedimine on vanemal inimesel aeglasem ja seepärast on tähtis õige toitumine. Kindlasti on hommikune parim toit puder, mitte kuiv võileib. Sooja toitu peame päeva jooksul sööma vähemalt korra. Supp, keedetud juurvili, köögivili, liha, kala. Kindlasti peame ennast aeg-ajalt premeerima ka mõne eriti maitsva söögiga, mida igapäevaselt ei raatsi endale lubada või mis pole kasulikkuse poolest ka kiita.
Tähtis on hoida positiivset meeleolu. Saage sõprade-tuttavatega kokku, arutage ilmaelu, hoidke positiivset tooni. Leidke eakaaslastega kooskäimise võimalusi. Ajutegevust aitab virgena hoida ristsõnade lahendamine, mälumängude mängimine. Kellele on määratud ravimid mõne kroonilise haiguse puhul, siis tuleb neid järjekindlalt võtta. Ega ravimid enam oluliselt kroonilist tervisehäda ei paranda, kuid aitavad teie tervise seisundi stabiilsena hoida.

Maret Metsmaa
Paadla Kandi Selts

esmaspäev, 4. november 2013

Segarühmad valmistuvad tantsupeoks

Laupäeval, 2. novembril kohtusid Saaremaa B1 segarühmad Kuressaare kultuurikeskuse saalis, et osaleda õppepäeval. Meid on Saaremaal neli toredat koosseisu: meie Tõmba, Jüri, Taritu Lender ning Piiprellid ja Keeris linnast. Mahtusime kõik kenasti suurde saali tantsima.
Mentoriks-õpetajaks oli kutsutud hiidlane Helle-Mare, tantsupeo "Puudutuse aeg" B1 rühmaliigi kõige tähtsam juht. Rühmad olid kodus ette valmistanud kaks liigitantsu ning kärlakad said hakkama ka üldtantsuga "Pere labajalg". Nendega me siis ühistööd tegimegi. Helle-Mare andis häid näpunäiteid ja korrigeeris liikumisi-jooniseid, tantsijad kuulasid tähelepanelikult ning püüdsid seda tantsuplatsil järgi teha.
Väga töine päev oli, hommikul kella 11-st algas ja pärastlõunal kell 15 lõppes. Tublid tantsijad olid, kiitus kõigile. Loomulikult lisakiitus ka meie Tõmba, Jürile!